tirsdag den 7. maj 2013

Gratis vejledning i at skifte fra DS484 til ny ISO 27001


I ni år har vi haft fornøjelsen af den danske standard DS 484s selskab men nu er det snart slut.

Når 2013 lakker mod enden skal alle organisationer der før skulle efterleve DS 484 overgå til ISO 27001. For nogen er det måske et vemodigt øjeblik, for andre er det tid til champagne.

Jeg hører til den sidste kategori.

I mange år har jeg arbejdet og støttet op om brugen af ISO 27001 som standard, og mit firma har vejledt adskillige organisationer til enklere og mere effektiv informationssikkerhed med ISO 27001.

Fordi det kan være svært at vide hvor man skal starte for at få en glidende overgang fra DS 484 til ISO 2700, har jeg fået en af Neuparts konsulenter, Gaffri Johnson, til at skrive en vejledning.

Det er blevet til et 18 sider langt dokument med titlen: Fra DS 484 til ISO 27001. Det er den mest pragmatiske vejledning vi har set så forhåbentlig kan du bruge den.

Efter 14 siders vejledning, er der, naturligvis, en beskrivelse af hvordan Neupart og vores SecureAware software kan hjælpe med ISO 27001 efterlevelsen. Så hvis du også er interesseret i det så sørg for at læse hele vejen til enden af dokumentet.

Det eneste du skal give til gengæld er din e-mail adresse. Hvis du kan afsætte fem minutter til det, vil jeg da også gerne høre hvad du synes om vejledningen i kommentarfeltet.

Om forfatteren: Lars Neupart er stifter af Neupart A/S og vil gerne fortælle dig at SecureAware = effektiv informationssikkerhed. Følg ham på Twitter.

Opdatering 28. maj, 2013: Vejledningen kræver ikke længere registrering. God læselyst!

Ingen kommentarer: